موسسه آموزشی الف

دوره های زبان آلمانی در آموزشگاه زبان الف

ازآنجایی‌که 90 میلیون نفر از جمعیت جهان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، پس یادگیری زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهایی مانند آلمان، اتریش، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و لیختن‌اشتاین را دارند، آموزش و شناخت این زبان از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه مردم تمام کشورهای مذکور به زبان آلمانی سخن میگویند. اگرچه در اغلب کشورهای اروپایی مردم به زبان انگلیسی تقریباً مسلط هستند، اما آموزش زبان آلمانی می‌تواند نقش مؤثری را ارتباط‌گیری مهاجران بین‌المللی با مردم کشور آلمان، اتریش، سوئیس و… داشته باشد. با توجه به بازار داغ مهاجرت به کشورهای اروپایی در این بخش آموزشگاه زبان الف تصمیم دارد، درزمینه آموزش زبان آلمانی اطلاعاتی را در خصوص نحوه یادگیری زبان آلمانی، کتاب‌های آموزش زبان آلمانی و … در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

آموزش زبان بین المللی - آلمانی

اهمیت یادگیری زبان آلمانی

شناخت زبان انگلیسی به‌ عنوان زبان بین‌الملل امری بدیهی است، اما نباید منکر این موضوع شد که تمام مردم جهان به زبان انگلیسی چندان مسلط نیستند و باید برای زندگی در این کشورها و ارتباط‌گیری با مردم زبان آن‌ها را آموخت. زبان آلمانی به‌عنوان یکی مهم‌ترین زبان‌های دنیا شناخته می‌شود که یادگیری آن می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان، دانشجویان مشتاق به تحصیل در اروپا و … بسیار مهم باشد. در ادامه این بخش دلایل اهمیت یادگیری زبان نوشته‌شده است که مطالعه آن‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

- تحصیل آسان‌تر در آلمان و اتریش

دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی‌زبان را دارند، می‌توانند با آموزش زبان آلمانی دوره‌های تحصیلی آسان‌تری را تجربه کنند. بهتر با همکلاسی‌های خود ارتباط بگیرند و نیازهای خود را راحت‌تر بیان کنند.

- زبان آلمانی، زبان مخترعان و مهندسان

درصد زیادی از چشمگیرترین دستاوردهای جهان به زبان آلمانی است، دانشمندان این کشور بیش از 100 جایزه نوبل درزمینه علوم مختلفی نظیر فیزیک، پزشکی، شیمی، زیست و... دریافت کردند، از این ‌رو یادگیری زبان آلمانی می‌تواند نقش مؤثری را در مطالعه مقالات داشته باشد. آشنایی با این مقالات و مطالعه آن‌ها نیز می‌تواند ذهنیت افراد را خلاقانه‌تر کند.

- بستر شغلی بهتر

آلمانی نه‌تنها گزینه جالبی برای مهاجرت تحصیلی است، بلکه کسانی که در دنیای تجارت هستند نیز باید به کشور آلمان فکر کنند؛ زیرا آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ در سراسر جهان است. از این ‌رو افرادی که قصد شروع کار در کشور آلمان، بلژیک، سوئیس و ... را دارند، باید در جهت پیشرفت در حیطه کاری خود به این زبان مسلط باشند.

- آلمانی‌، زبانی رایج در قاره اروپا

همان‌طور که بیش از نیز اشاره شد، اغلب مردم قاره اروپا به زبان آلمانی آشنا هستند، ضمن اینکه انگلیسی، فرانسوی و آلمانی سه زبان رسمی کاری اتحادیه اروپا هستند. از این‌ رو یادگیری زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت به قاره اروپا را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

- فرهنگ غنی آلمانی

آلمان غنی از شعر، موسیقی، نقاشی و جاذبه‌های متنوع است که مطالعه در مورد هر یک از آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد، لذا افرادی که می‌خواهند بافرهنگ اصیل اروپا آشنا شوند، بهتر است برای آشنایی با این فرهنگ به یادگیری زبان آلمانی روی بیاورند.

آزمون های بین المللی زبان آلمانی

علاقه‌مندانی که به ‌زودی قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای آلمانی‌ زبان را دارند، باید این نکته را مدنظر داشته باشند که برای تحصیل یا کار در برخی از ادارات یا دانشگاه‌ها ارائه مدرک آلمانی لازم است، از این‌ روی شرکت در آزمون‌های زبان آلمانی می‌تواند زمینه اخذ مدرک زبان آلمانی را برای آن‌ها فراهم کند. در ادامه این بخش انواع آزمون‌های زبان آلمانی را معرفی خواهیم کرد:

  • آزمون ÖSD.
  • آزمون
  • آزمون
  • آزمون
  • آزمون Goethe Zertifikat.

چگونه زبان آلمانی خود را تقویت کنیم؟

اگرچه یادگیری یک‌زبان جدید سخت است، اما مسیر آموزش زبان در کنار تمام چالش‌های خود بسیار لذت‌بخش است. یکی از ملزومات مهاجرت به کشورهای آلمانی‌زبان، تسلط به زبان آلمانی است؛ اما برای یادگیری این زبان فن‌های خاصی وجود دارد که آگاهی در مورد آن‌ها می‌تواند موجب تسریع درروند یادگیری زبان آلمانی شود. در ادامه این قسمت مهم‌ترین تکنیک‌های آموزش زبان آلمانی را بررسی خواهیم کرد.

  • مطالعه کتاب، مجلات و روزنامه‌های آلمانی
  • درک عمیق و یادگیری جملات و ضرب‌المثل‌های آلمانی
  • دنبال کردن اینفلوئنسرها و بلاگرهای آلمانی‌زبان
  • سفر به آلمان در صورت داشتن شرایط
  • گوش دادن به پادکست‌های آلمانی
  • تغییر زبان تلفن همراه به آلمانی
  • پایبندی به برنامه روتین یادگیری زبان آلمانی
  • نوشتن داستان‌های کوتاه به زبان آلمانی
آموزش زبان آلمانی

ویژگی های دوره های آموزش زبان آلمانی درآموزشگاه الف

در آموزشگاه زبان الف همه افراد با هر رنج سنی می‌توانند زبان بیاموزند، خوشبختانه در این آموزشگاه دورهای زبان آلمانی ویژه نوجوانان و بزرگسالان و … وجود دارد و زبان آموزان می‌توانند وابسته به رنج سنی و هدف خود در کلاس‌های پربار و هدفمند آموزشگاه زبان الف به‌صورت حضوری و آنلاین شرکت کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یادگیری زبان آلمانی در آموزشگاه زبان الف آموزش از مبتدی تا سطح پیشرفته است. از این ‌رو افراد علاقه‌مند به یادگیری این زبان جذاب می‌توانند با هر سطح زبانی در این آموزشگاه آموزش زبان آلمانی را آغاز کنند. تسلط به تلفظ، آشنایی با کلمات آلمانی، تکرار مداوم گرامر زبان آلمانی، شروع مکالمات به زبان آلمانی و … ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های دوره‌های آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه الف شناخته می‌شود که این ویژگی‌های در درازمدت می‌تواند اثرات مؤثر و جالبی داشته باشند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش اعتماد به ‌نفس
  2. ارتباط‌گیری بهتر با مردم آلمانی ‌زبان
  3. افزایش قدرت تمرکز
  4. ایجاد بستر مهاجرت کاری و تحصیلی
  5. مطالعه کتب و مطالب آلمانی

الگوی آموزشی دوره‌های زبان آلمانی در آموزشگاه الف

خوشبختانه الگوی آموزشی دوره‌های زبان آلمانی در آموزشگاه الف بسیار متنوع است و زبان آموزان می‌توانند وابسته به اهداف خود از الگوی آموزشی خاصی پیروی کنند. به‌طور معمول در این آموزشگاه الگوهای آموزشی زیر باهدف بیشترین بازدهی وجود دارند.

- دوره عمومی

به ‌طورکلی دورهای عمومی آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه الف به‌صورت دو جلسه یک و نیم‌ساعته در طول هفته برگزار می‌شود. در این جلسات تمرینات و تکالیف متنوعی وجود دارد. از این‌ روی این دوره به افرادی پیشنهاد می‌شود که به یادگیری این زبان علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در بازه طولانی به‌صورت اساسی و اصولی این زبان را یاد بگیرند.

- دوره نیمه فشرده

در آموزشگاه الف دوره نیمه فشرده آموزش زبان آلمانی به‌صورت سه جلسه در هفته و در مدت‌زمان یک و نیم ساعت برگزار می‌شود. در طی این جلسات تمرینات متعددی در زمینه تقویت جمله‌سازی و خواندن متون آلمانی وجود دارد. زبان‌آموزانی که می‌خواهند در مدت‌زمان اندک به سطح مناسبی از زبان آلمانی برسند، بهتر است از دورهای نیمه فشرده استفاده کنند.

- دوره فشرده

دورهای فشرده آموزش زبان آلمانی معمولاً در بازده دوساعته در دو جلسه برگزار می‌شود و پس از پایان‌ترم زبان‌آموز می‌تواند تا حد نسبتاً قابل‌توجهی کلمات را تلفظ کند و یا مکالمات اولیه و ساده آلمانی را بیان کند. دوره‌های فشرده بیشتر به دانشجویان زبان آلمانی و افرادی که در آینده نزدیک قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی‌زبان را دارند، پیشنهاد می‌شود.

- دوره فوق فشرده

در دورهای فوق فشرده که معمولاً سه بار در هفته برگزار می‌شود و زمان آن حدوداً سه ساعت است، زبان‌آموز در مدت‌زمان اندک به سطح متوسط زبان آلمانی می‌رسد و می‌تواند به‌راحتی به زبان آلمانی صحبت کند و یا متون مختلفی را بنویسد. دورهای فوق فشرده بیشتر مناسب افرادی است که در زمان محدود قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی‌زبان را دارند.

- دوره فشرده آخر هفته

در این الگوی آموزشی، کلاس‌های زبان آلمانی دو جلسه 3 ساعته در روزهای آخر هفته برگزار خواهد شد، در طول مدت این جلسات زبان‌آموز در کنار تمرینات مختلف درزمینه جمله‌سازی، تلفظ و ... با مکالمات ساده و ضروری آلمانی نیز آشنا می‌شود. معمولاً دوره‌های فشرده آخر هفته آموزش زبان آلمانی دوره‌های مناسب برای افراد شاغل است.

طول و مدت ‌زمان یادگیری زبان آلمانی

اگرچه طول و مدت‌ زمان آموزش دوره زبان آلمانی در آموزشگاه الف می‌تواند وابسته به عوامل مختلفی نظیر اهداف فرد علاقه‌مند به یادگیری زبان آلمانی، الگوی آموزشی، استمرار شخص و … متغیر باشد؛ اما شخصی که هیچ آشنایی با زبان آلمانی ندارد، اگر 4 ساعت در طول روز تمرین داشته باشد، می‌تواند در مدت‌زمان 30 هفته به‌طور متوسط به زبان آلمانی صحبت کند و اطلاعات کافی در خصوص کلمات این زبان داشته باشد.

منابع آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه الف

خوشبختانه در آموزشگاه الف منابع آموزشی متنوعی جهت دوره زبان آلمانی وجود دارند که ازجمله مهم‌ترین منابع آموزش زبان آلمانی در این آموزشگاه می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • کتاب First German Reader: A Beginner’s Dual-Language Book.
  • کتاب آموزش زبان آلمانی
  • کتاب Meine allerersten 1000 Wörter.
  • کتاب آموزش زبان آلمانی Fabuli
  • کتاب آموزش زبان آلمانی Der Grüne Max

نحوه برگزاری دوره زبان آلمانی در آموزشگاه الف

در آموزشگاه زبان الف امکان برگزار کلاس‌های زبان آلمانی به‌صورت آنلاین و حضوری وجود دارد، ازاین‌روی افراد علاقه‌مند به زبان آلمانی می‌توانند وابسته به شرایط و اهداف خود از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند. به‌طورمعمول انتخاب نحوه آموزش زبان آلمانی وابسته به سن، شرایط افراد، موقعیت شغلی، اهداف و … می‌تواند متفاوت باشد. این کلاس ها به شکل خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می شود.

دوره های مختلف زبان آلمانی در آموزشگاه الف

دوره عمومی: بصورت ترمیک برگزار میشود، تعداد جلسات ۲ روز در هفته می باشد.

هر کتاب دارای ۱۲ درس است که در ۳ ترم عمومی (۴۸ جلسه) برگزار می شود.

بنابراین این دوره شامل ۳ ترم عمومی برابر یک سطح زبان است که مدت آن ۶ ماه می باشد.

هر درس همراه حل تمرین و رفع اشکال در ۴ جلسه برگزار می شود. بهمین ترتیب دوره های بالاتر ادامه می سابند.

این دوره معمولا برای متقاضیان تحصیل تنظیم شده است.

هر کتاب دارای ۱۲ درس است که در ۳ ترم عمومی (۴۸ جلسه) برگزار می شود.

بنابراین این دوره شامل ۳ ترم عمومی برابر یک سطح زبان است که مدت آن ۶ ماه می باشد.

هر درس همراه حل تمرین و رفع اشکال در ۴ جلسه برگزار می شود. بهمین ترتیب دوره های بالاتر ادامه می سابند.

این دوره معمولا برای متقاضیان تحصیل تنظیم شده است.

دوره های عمومیA1-A2-B1-B2-C1-C2نام کتاب در حال تدریستعداد جلسات هر هفتهتعداد جلسات هر ترم (دو ماهه)مجموع جلسات ( ماهه ۶) هر دوره
A1.1+A1.2+A1.3Studio d A1۲ جلسه۱۶ جلسه۴۸ جلسه
A2.1+A2.2+A2.3Studio d A2۲ جلسه۱۶ جلسه۴۸ جلسه
B1.1+B1.2+B1.3Studio d B1۲ جلسه۱۶ جلسه۴۸ جلسه
B2.1+B2.2+B2.3Sicher۲ جلسه۱۶ جلسه۴۸ جلسه
C1.1+C1.2+C1.3Nach Anfrage۲ جلسه۱۶ جلسه۴۸ جلسه
C2.1+C2.2+C2.3Nach Anfrage۲ جلسه۱۶ جلسه۴۸ جلسه

دوره فشرده :این دوره با سرعت بیشتری برگزار میشود. تعداد جلسات ۳ روز در هفته می باشد.

هر کتاب دارای ۱۲ درس است که در ترم عمومی (۳۶ جلسه) برگزار می شود.

بنا براین دوره فشرده نیز شامل ۳ ترم عمومی برابر یک سطح زبان است.

در هر ترم عمومی ۴ درس در ۱۲ جلسه (۴ هفته) یعنی هفته ای یک درس تدریس می شود.

هردرس همراه حل تمرین و رفع اشکال در ۳ جلسه برگزار میشود و بهمین ترتیب دوره های بالاتر ادامه می یابند.

این دوره معمولا برای متقاضیان مهاجرت و سفر تنظیم شده است.

دوره های عمومیA1-A2-B1-B2-C1-C2نام کتاب در حال تدریستعداد جلسات هر هفتهتعداد جلسات هر ترم (دو ماهه)مجموع جلسات ( ماهه ۶) هر دوره
A1.1+A1.2+A1.3Studio d A1۳ جلسه۱۲ جلسه۳۶ جلسه
A2.1+A2.2+A2.3Studio d A2۳ جلسه۱۲ جلسه۳۶ جلسه
B1.1+B1.2+B1.3Studio d B1۳ جلسه۱۲ جلسه۳۶ جلسه
B2.1+B2.2+B2.3Sicher۳ جلسه۱۲ جلسه۳۶ جلسه
C1.1+C1.2+C1.3Nach Anfrage۳ جلسه۱۲ جلسه۳۶ جلسه
C2.1+C2.2+C2.3Nach Anfrage۳ جلسه۱۲ جلسه۳۶ جلسه

دوره سفارشی: بدلخواه و بر حسب نیاز شخص و یا گروه متقاضی تنظیم میگردد.

– دوره های زبان تخصصی (پزشکی، مهندسی، هنری، بازرگانی و …) پرسنل هتل ها و کارخانجات و غیره.

سؤالات متداول

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

ازآنجایی‌که اغلب مردم اروپا به زبان آلمانی آشنا هستند، لذا افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی نظیر بلژیک، آلمان، اتریش، سوئیس و … را دارند، بهتر است برای ارتباط‌گیری با مردم به این زبان مسلط باشند.

کتاب آموزش زبان Menschen، Fabuli، First German Reader: A Beginner’s Dual-Language Book و … تنها بخشی از منابع آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه زبان آلمانی الف هستند.

خوشبختانه در آموزشگاه الف امکان حضور در کلاس به ‌صورت اینترنتی و حضوری وجود دارد و افراد علاقه‌مند به آموزش زبان آلمانی می‌توانند وابسته به اهداف خود از کلاس‌های حضوری و مجازی این آموزشگاه بهره‌مند شوند.

درخواست ثبت نام در این دوره

Hidden

ثبت درخواست تعیین سطح

پس از ثبت درخواست خود مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نحوه و شرایط شرکت در تعیین سطح رو خدمتتون عرض خواهند کرد.