موسسه آموزشی الف

دوره های زبان فرانسوی در آموزشگاه زبان الف

زبان فرانسوی زبان رسمی 29 کشور در سراسر جهان است و این زبان به‌عنوان دومین زبان پرطرفدار پس از زبان انگلیسی در کشور ایران شناخته می‌شود. علیرغم موارد فوق امروزه اغلب زبان آموزان و افراد مشتاق به یادگیری زبان فرانسوی از منابع آموزشی، نحوه آموزش زبان فرانسه و … اطلاع کافی ندارند. با توجه به این‌که حضور در کلاس زبان تنها بخشی از پروسه یادگیری زبان است، در این بخش آموزشگاه زبان الف قصد دارد، در خصوص روش‌های تقویت زبان فرانسه، دلایل اهمیت یادگیری این زبان، آزمونه‌ای بین‌المللی زبان فرانسوی و … اطلاعات جامعی را در اختیار تمام علاقه‌مندان به یادگیری زبان فرانسه قرار دهد.

آموزش زبان فرانسوی

اهمیت یادگیری زبان فرانسوی

جالب است بدانید که در بسیاری از کشورهای اروپایی، زبان دوم در مقطع ابتدایی و زبان سوم در دوره راهنمایی به دانش آموزان معرفی می‌شوند و تسلط به دو زبان می‌تواند بستر خوبی را در بازار جهانی برای افراد فراهم کند، اما اهمیت یادگیری زبان فرانسوی تنها به پیشرفت در بازار جهانی و افزایش فرصت‌های شغلی محدود نمی‌شود، بلکه از دیگر دلایل اهمیت یادگیری زبان فرانسوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- ارتباط‌گیری با سایر مردم جهان

همان‌طور که پیش از نیز اشاره شد، زبان فرانسه زبان اول یا دوم بیش از 40 کشور جهان است و 125 میلیون نفر در سراسر جهان در هر قاره به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. ازآنجایی‌که زبان فرانسه برای بسیاری از مردم جهان یک‌زبان خارجی انتخابی است، دانستن زبان فرانسه موجب ارتباط‌گیری بیشتر و بهتر با مردم شود.

- آگاهی از رویدادهای ورزشی

اگر دائماً خبرهای ورزشی را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم، حتماً زبان فرانسه بیاموزید؛ زیرا زبان فرانسه همیشه یک‌زبان رسمی برای اعلام رویدادهای ورزشی، اعلام برندگان و مدال‌ها در بازی‌های المپیک است. هم‌زمان با یادگیری زبان فرانسوی می‌توان با لذت و هیجان بیشتری برترین رویدادهای مرتبط با ورزش‌ها و بازهایی نظیر در هاکی، بیس‌بال، مسابقات اتومبیل‌رانی، اسب‌دوانی، مسابقات تنیس و ... را دنبال کرد.

- افزایش دایره لغات زبان انگلیسی با یادگیری زبان فرانسوی

جالب است بدانید که حدود 40 تا 50 درصد واژگان انگلیسی از زبان فرانسه منشأ می‌گیرند، مطالعه زبان فرانسه علاوه بر تقویت گرامر می‌تواند موجب افزایش دایره لغات زبان انگلیسی شود.

- افزایش مهارت‌های تفکر انتقادی و اخلاقی

یادگیری یک‌زبان جدید همچون زبان فرانسوی علاوه بر تقویت حافظه می‌تواند منجر به افزایش عزت‌نفس و تسریع در کسب توانایی‌های جدید شود. به‌طورکلی دانستن زبان فرانسه می‌تواند در دستیابی به تعدادی از مهارت‌های مهم زندگی نیز کمک‌کننده باشد.

- افزایش شانس شما برای پذیرش در دانشگاه و تحصیلات تکمیلی

فرانسه همچنان به‌عنوان کشوری پیشرو و مبتکر درزمینهٔ علم و فناوری شناخته می‌شود. این کشور دارای معتبرترین دانشگاه‌ها درزمینه فن‌آوری پزشکی، مهندسی عمران و ... است. پس دانستن زبان فرانسه می‌تواند درهای بیشتری را برای تحصیلات تکمیلی و تحقیقات مهم باز کند.

- زبان فرانسه دریچه به روی فهم بهتر هنر

کشور فرانسه به‌عنوان یکی از پرکارترین تولیدکنندگان فیلم‌های بین‌المللی محسوب می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم کن هرساله با معرفی بهترین فیلم‌ها، کارگردانان و بازیگران، توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند. با توجه به این موضوع یادگیری زبان فرانسوی می‌تواند موجب فهم بهتر برترین فیلم‌های جهان شود. در پایان جالب است بدانید که فرانسه علاوه بر پیشرفت در صنعت فیلم در حوزه هنرهایی مانند مد، رقص، آشپزی و ... نیز پیشتاز است.

- زبان فرانسه، زبان عشق و عقل

مردم سراسر جهان با La Chanson de Roland، Les Misérables، The Three Musketeers، 20000 Leagues Under the Sea، The Little Prince و The Stranger آشنا هستند. درواقع فرانسه بیش از هر کشور دیگری برنده جایزه نوبل ادبیات شده است. فرانسوی‌ها نیز به خاطر فیلسوفان بزرگ خود مانند دکارت و پاسکال، روسو، ولتر، کامو، دوبووار و سارتر همواره مورد تحسین قرار می‌گیرند. زبان آموزان علاقه‌مند به یادگیری زبان فرانسوی می‌توانند پس از تسلط به این زبان از آثار نویسندگان مطرح جهان لذت بیشتری ببرند. فرانسه یک‌زبان زیبا، غنی و آهنگین است که اغلب به آن زبان عشق می‌گویند. فرانسه همچنین یک‌زبان تحلیلی است که تفکر انتقادی را توسعه می‌دهد و می‌تواند در افزایش مهارت ارزشمند بحث و مذاکره مؤثر باشد.

آزمون های بین‌المللی زبان فرانسوی

با توجه به اینکه برای ورود به دانشگاه‌های فرانسه و موفق شدن در بازار کار کشورهای قاره اروپا، زبان فرانسوی از اهمیت زیادی برخوردار است، پس افراد علاقه‌مند به مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشورهای فرانسوی زبان باید حداقل تا سطح B1 به این زبان مسلط باشند. تا بتوانند برای رفع نیازهای خود در کشورهای فرانسوی‌زبان با مردم گفتگو کنند. اگرچه اغلب افراد علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه بهتر است مدرک DCL FLE – Diplôme de Compétence en Langue را به دانشگاه مقصد خود ارائه دهند، اما آزمون‌های بین‌المللی دیگری نیز برای زبان فرانسوی وجود دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • DILF (Le Diplôme Initial de Langue Française)
  • DELF (Le Diplôme d’Etudes en Langue Française)
  • DALF (Le Diplôme Approfondi de Langue Française)
  • TEF (Test d’Evaluation de Français)
  • TCF (Le Test de connaissance du français)
  • IB French (International Baccalaureate)

راهکارهای تقویت مهارت های زبان فرانسوی

اگرچه زبان فرانسوی ازجمله شیرین‌ترین زبان‌های جهان شناخته می‌شود، اما این نکته را نباید فراموش کرد که این زبان دارای اصطلاحات و واژهای نسبتاً سختی است. ازاین‌روی برای تسلط و تقویت این زبان انتخاب یک آموزشگاه و استاد زبان فرانسه از اهمیت زیادی برخوردار است. در کنار موارد فوق استمرار در یادگیری و پیروی از نکات زیر نیز می‌تواند تأثیر بسزایی را در تقویت زبان فرانسوی ایفا کند.

  • مطالعه زبان فرانسه در بازه‌های کوتاه‌مدت اما مؤثر
  • صحبت کردن به زبان فرانسه جلوی آینه
  • گوش دادن به پادکست و داستان‌های فرانسوی در اوقات فراغت
  • عدم ترجمه کردن لغات در حین خواندن متن فرانسوی
  • انجام بازی‌های کامپیوتری به زبان فرانسه
  • شرکت در کلاس های زبان فرانسوی
  • استفاده از اپلیکیشن­های آموزش زبان فرانسه
آموزش زبان فرانسوی

ویژگی های دوره های آموزش زبان فرانسوی آموزشگاه الف

در آموزشگاه زبان الف امکان آموزش زبان فرانسوی از سطح A1  تا C2 وجود دارد و زبان آموزان می‌توانند وابسته اهداف خود از دوره‌های آموزش زبان بهره‌مند شوند. با توجه به اینکه در چندساله اخیر آمار افراد علاقه‌مند به تحصیل در کشور فرانسه و سایر کشورهایی که به زبان فرانسه افزایش‌یافته است، پس یادگیری این زبان می‌تواند نقش مؤثری را در ارتباط‌گیری با مردم پس از مهاجرت داشته باشد. در کنار تمام موارد فوق آموزش اصولی تلفظ کلمات فرانسوی، برگزاری کلاس‌های مکالمه، استمرار در آموزش گرامر فرانسوی و آموزش اساسی جمله‌سازی به زبان فرانسوی و تقویت مهارت های چهارگانه زبان فرانسوی ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های دورهای آموزش زبان فرانسوی در موسسه زبان الف شناخته می‌شود.

الگوی آموزشی دوره‌های زبان فرانسوی در آموزشگاه الف

در آموزشگاه الف الگوهای آموزشی متفاوتی برای زبان آموزان وجود دارد که هر یک از آن‌ها باهدف خاصی در این آموزشگاه تعریف‌شده‌اند، در ادامه این بخش در کنار معرفی هر دوره به بررسی مختصر آن‌ها نیز می‌پردازیم.

- دوره ترمیک

دوره‌های ترمیک کلاس‌های بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند در کنار زبان مادری خود زبان تازه‌ای را به‌صورت اصولی و صحیح بیاموزند. معمولاً دوره‌های ترمیک به‌صورت جلسه‌های یک و نیم ساعت در دو جلسه برگزار می‌شود. در طی این جلسات به‌طور مداوم مکالمات ضروری و جملات خاص تکرار می‌شوند و زبان آموزان فرصت بیشتری برای مطالعه و تمرین زبان فرانسه خواهند داشت.

- دوره نیمه فشرده

دوره‌های نیمه فشرده بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که شاغل هستند، اما قصد مهاجرت دارند. این دورها معمولاً سه روز در هفته و در بازه زمانی یک ساعت و نیم در موسسه الف برگزار می‌شوند. تقویت جمله‌سازی، افزایش دایره لغات فرانسوی، تسلط به متون مهم فرانسوی ازجمله مهم‌ترین اهداف دوره‌های نیمه فشرده شناخته می‌شوند.

- دوره فشرده

اگرچه این دوره‌های در تعداد جلسات کمتر برگزار می‌شود، اما مدت‌زمان این کلاس‌ها حدوداً دو ساعت است. این دوره‌ها معمولاً به افرادی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند در آینده نه‌چندان دور به فرانسه سفر کنند. در طول این دوره‌ها مکالمه، مطالعه و مرور متون اصلی و کاربردی فرانسوی در اولویت است.

- دوره فوق فشرده

دوره‌های فوق فشرده ازجمله دوره‌های کاربردی و نسبتاً پربازده‌ی آموزشگاه زبان الف شناخته می‌شود. دوره فوق فشرده باهدف آماده‌سازی دانشجویانی که عازم فرانسه هستند، تعریف‌شده است. زبان آموزان در این دوره در بازه محدود مفاهیم اصلی زبان فرانسه را می‌آموزند و با مکالمات روزمره آشنا می‌شوند.

آنچه تعیین‌کننده طول مدت‌زمان آموزش زبان فرانسه است، هدف زبان‌آموز از آموزش این زبان است. خوشبختانه در آموزشگاه زبان الف دوره‌های متنوعی برای آموزش زبان فرانسوی وجود دارد. با تمام تفاسیر فوق افرادی که مهاجرت تحصیلی به کشورهای فرانسوی‌زبان را دارند، می‌توانند با برنامه اصولی و بامطالعه 600 ساعت زبان در بازه 24 هفته‌ای به سطح مناسبی از زبان فرانسه برسند.

منابع آموزش زبان فرانسوی در آموزشگاه الف

خوشبختانه منابع آموزشی زبان فرانسوی بسیار متنوع هستند و انتخاب منابع آموزشی وابسته به موارد مختلفی نظیر سن، اهداف زبان‌آموز و … متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی در آموزشگاه زبان الف کتاب‌های زیر به تمام زبان آموزان علاقه‌مندان به این زبان در بازه‌ها و اهداف مشخص تدریس خواهد شد.

  • مجموعه کتاب‌های Alter Ego
  • کتاب فرانسوی آسان گام‌به‌گام (Easy French Step-by-step)
  • کتاب Complete Language Pack: French
  • مجموعه کتاب‌های Grammaire Progressive Du Francais
  • کتاب En bonne forme
  • کتاب Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach
  • کتاب Le Bon Usage

 

نحوه برگزاری دوره زبان فرانسوی در موسسه الف

در آموزشگاه زبان الف آموزش زبان فرانسوی به‌صورت حضوری و اینترنتی برگزاری می‌شود. اگرچه زبان آموزان وابسته به شرایط زندگی و کاری خود می‌توانند یکی از دورهای برگزاری را انتخاب کنند، اما پیشنهاد ما به افرادی که با قصد مهاجرت تحصیلی و کاری زبان فرانسه مطالعه می‌کنند، شرکت در دوره‌های حضوری این آموزشگاه است. مزیت دورهای مجازی و اینترنتی زبان فرانسوی نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این دوره‌ها گزینه بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان جدید، افراد شاغل و … محسوب می‌شود.

سؤالات متداول

چرا باید زبان فرانسوی بیاموزیم؟

ارتباط‌گیری با مردم جهان، ایجاد بستر کاری بهتر، تقویت حافظه، مهاجرت کاری و تحصیلی و … تنها تعداد محدودی از دلایل یادگیری زبان فرانسوی محسوب می‌شود.

خوشبختانه در آموزشگاه زبان الف آموزش زبان فرانسه به‌صورت اینترنتی و حضوری امکان‌پذیر است و زبان آموزان وابسته به اهداف خود می‌توانند از دورهای مختلف این آموزشگاه استفاده کنند.

مجموعه کتاب‌های  Grammaire Progressive Du Francais، کتاب En bonne forme، کتاب Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach و کتاب Le Bon Usage بخشی از کتاب‌هایی هستند که در آموزشگاه زبان فرانسه الف تدریس خواهند شد.

درخواست ثبت نام در این دوره

Hidden

ثبت درخواست تعیین سطح

پس از ثبت درخواست خود مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نحوه و شرایط شرکت در تعیین سطح رو خدمتتون عرض خواهند کرد.