موسسه آموزشی الف

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا (IMAT)

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا (IMAT) در آموزشگاه الف به شکل اختصاصی برای متقاضیان شرکت در آزمون آیمت ایتالیا طراحی شده است. آزمون آیمت، آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا برای پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی است. در حقیقت قبولی در آزمون آیمت شرط اصلی دانشگاه‌های ایتالیا برای پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی قلمداد می‌شود. بنابراین قبولی در این آزمون ورودی برای علاقه‌مندان به تحصیل رشته‌های پزشکی در ایتالیا حیاتی است. به همین دلیل آموزشگاه الف با همکاری کالج آریا دانش و با هدف کمک به این افراد نسبت به برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون آیمت ایتالیا اقدام می‌کند. این دوره‌ها بسیار باکیفیت هستند و شرکت در آن‌ها شانس قبولی داوطلبان در این آزمون را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا (IMAT)

معرفی اجمالی دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا (IMAT)

معرفی آزمون آیمت (IMAT)

پیش از آنکه درباره دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT) آموزشگاه الف صحبت کنیم، به معرفی آزمون آیمت (IMAT) می‌پردازیم:

 آزمون آیمت ایتالیا یا International Medical Admission Test آزمونی استاندارد است که با هدف سنجش صلاحیت متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های ایتالیا برگزار می‌شود. این آزمون ورودی به صورت گرفته می‌شود و مهلت پاسخگویی به سوالات آن 100 دقیقه است. آزمون آیمت متشکل از 60 سوال 5 گزینه‌ای است. سوالات این آزمون در 4 بخش طراحی می‌شوند:

 1- مهارت خواندن و مطالعات (4 سوال) هوش و منطق (5 سوال)

2- زیست شناسی (23 سوال)

 3- شیمی (15 سوال)

4- ریاضی و فیزیک (13 سوال)

آزمون آیمت دارای نمره منفی است. امتیاز هر پاسخ درست در این آزمون برابر با 1.5 و امتیاز هر پاسخ منفی برابر 0.4- است. مجموع نمره آزمون آیمت 90 می‌باشد. حداقل نمره قبولی آزمون آیمت در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا متفاوت است. اما بیشتر دانشگاه‌ها حداقل نمره  50 تا 55 را به عنوان نمره قابل قبول مشخص کرده‌اند. اگرچه با نمره 45 نیز شانس پذیرش در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا وجود دارد.

ویژگی های دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT) در آموزشگاه الف

ویژگی های  دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا (IMAT) در آموزشگاه زبان الف عبارتند از:

آموزش حضوری و آنلاین

با هدف رفاه حال دانشجویان، دوره‌های آمادگی آزمون آیمت ایتالیا در آموزشگاه الف هم صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این ویژگی دوره‌های آموزشگاه الف کمک می‌کند تا داوطلبان شرکت در آزمون آیمت سراسر کشور از امکان شرکت در این دوره‌ها برخوردار شوند.

جلسه انتخاب رشته و دانشگاه

داوطلبان شرکت در آزمون آیمت افرادی هستند که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا را دارند. به منظور کمک به هدف گذاری دقیق برای این افراد جلسه انتخاب رشته و دانشگاه برگزار می‌شود.

مشاوره پذیرش و ویزا

مشاوره پذیرش و ویزا یکی دیگر از خدماتی است که به شرکت کنندگان در دوره آمادگی آزمون آیمت ارائه می‌شود.

مشاوره اخذ بورسیه

گرفتن بورسیه تحصیلی هدف مشترک بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی است. مشاوره اخذ بورسیه دیگر خدمتی است که به صورت رایگان به شرکت کنندگان در دوره آیمت ارائه می‌شود.

اساتید با سابقه و متخصص

در آموزشگاه الف و کالج آریا دانش برای برگزاری دوره‌های آیمت و سایر دوره‌ها از مدرسان مجرب و خوش نام این حوزه استفاده می‌شود.

مشاور و برنامه درسی رایگان

مشاوران تحصیلی ما برنامه‌ریزی درسی را به صورت رایگان برای شرکت کنندگان در این دوره انجام می‌دهند.

منابع آموزشی رایگان

استفاده از منابع بهترین منابع برای موفقیت در آزمون آیمت ضروری است. به همین دلیل آموزشگاه الف بهترین منابع آزمون آیمت را به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان در این دوره قرار می‌‌دهد.

برگزاری آزمون آزمایشی

در دوره‌های آمادگی آزمون آیمت ، برای افزایش آمادگی داوطلبان و کاهش سطح استرس آن‌ها 4 آزمون آزمایشی در سراسر دوره برگزار می‌گردد.

دوره تخصصی آمادگی آزمون آیمت (IMAT) در آموزشگاه الف برای افزایش شانس قبولی داوطلبان شرکت در آزمون آیمت برگزار می‌‌شود.  دوره آمادگی آزمون آیمت آموزشگاه الف معادل دوره پیش دانشگاهی رشته‌های علوم پزشکی (Pre-University) کالج‌های اروپایی است. دوره آمادگی آزمون آیمت آموزشگاه الف نسبت به دوره‌های مشابه در کالج‌های اروپایی بسیار مقرون به صرفه است اما کیفیت مشابهی دارد. همانطور که می‌دانید رقابت برای کسب پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا بسیار فشرده است. شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت آموزشگاه الف می‌تواند برای داوطلبان شرکت در این آزمون بسیار مفیدباشد.

دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT) برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا را دارند.
  • افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا را دارند.

برخی از دانشگاه‌هایی که برای پذیرش دانشجو در رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی به نتایج آزمون آیمت استناد می‌کنند عبارتند از:

  • میلان
  • پاویا
  • تورین
  • باری
  • بولونیا
  • تورورگاتا
  • ساپینزا
  • مسینا
  • پارما
  • مارکه
  • سیه نا

پیش نیاز شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT)

همانطور که می‌دانید آزمون آیمت آزمونی به زبان انگلیسی است. بنابراین برای شرکت در این آزمون قرار داشتن در سطح بالای متوسط زبان انگلیسی یک ضرورت است. بنابراین پیش نیاز شرکت در دوره آمادگی  آزمون آیمت (IMAT) برخورداری از سطح بالاتر از متوسط یا پیشرفته در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است. همچنین جهت ارزیابی علمی دانشپذیران توسط اساتید آموزشگاه الف، یک آزمون تعیین سطح از مباحث آزمون آیمت برگزار می‌شود. این آزمون کتبی از دروس زبان انگلیسی، زیست شناسی و شیمی خواهد بود. این آزمون نمره منفی ندارد و به شکل تستی 4 الی 5 گزینه‌ای از متقاضیان شرکت در دوره اخذ می‌شود. علاوه بر آزمون کتبی، یک مصاحبه نیز برای متقاضیان شرکت در این دوره برگزار می‌شود تا از سطح دانش زبان انگلیسی آن‌ها اطمینان حاصل شود. 

سیستم آموزشی و منابع دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT)

در معرفی سیستم آموزشی و منابع دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT) آموزشگاه الف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم آموزشی دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا برای برطرف کردن تمامی نیازهای آموزشی دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه‌های مطرح ایتالیا در رشته‌های پزشکی طراحی شده است.
  • کلاس‌های آمادگی آزمون آیمت در آموزشگاه الف با ظرفیت محدود (بین 8 تا 12 نفر) برگزار می‌‌شوند. این محدودیت در ظرفیت کلاس‌ها باعث حفظ کیفیت یادگیری و نتایج دانشجویان می‌شود.
  • کلاس‌های حضوری و آنلاین آموزشی دوره آیمت با استفاده از اساتید مجرب و استفاده از منابع استاندارد آموزشی برگزار می‌شود.
  • برگزاری منظم آزمون‌های استاندارد میان دوره و پایان دوره و شبیه سازی آزمون آیمت از ویژگی‌های شاخص این دوره است.
دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT)

نتایج شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT)

نتایج شرکت دوره آمادگی آزمون آیمت (IMAT) آموزشگاه الف برای شرکت کنندگان در آن شامل موارد زیر است:

  • رسیدن شانس بالای 90 % برای موفقیت در آزمون IMAT ایتالیا
  • تقویت سطح دانش زبان انگلیسی در زبان عمومی و زبان تخصصی پزشکی
  • یادگیری دروس تخصصی سال‌های اول و دوم دانشگاه در رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی
  • صرفه جویی در هزینه‌ها با گذراندن دوره آمادگی آزمون آیمت در ایران به جای اروپا
  • تجربه استانداردهای بالای کالج‌های اروپایی از لحاظ محتوا، برنامه‌ریزی و اجرا

درخواست ثبت نام در این دوره

Hidden

ثبت درخواست تعیین سطح

پس از ثبت درخواست خود مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نحوه و شرایط شرکت در تعیین سطح رو خدمتتون عرض خواهند کرد.