موسسه آموزشی الف

دوره های آموزش زبان انگلیسی ویژه مشاغل

وقتی نوبت به دنیای شغل‌ها می‌رسد، توانایی برقراری ارتباط موثر یک عنصر کلیدی است. یکی از رایج‌ترین زبان هایی که در مشاغل مختلف استفاده می‌شود، زبان انگلیسی است. از دنیای تجارت گرفته تا پزشکی، پرستاری، خلبانی، مهمانداری، گردشگری، مهندسی و ..همه و همه از این زبان بین‌المللی استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که دوره‌های آموزش زبان انگلیسی ویژهع مشاغل توسط آموزشگاه زبان الف برگزار می‌شوند.

دوره های آموزش زبان انگلیسی ویژه مشاغل

زبان تخصصی مشاغل یک شکل تخصصی از زبان انگلیسی است که در دنیای شغل‌‌ها و حرفه‌های مختلف استفاده می‌شود. زبان تخصصی شامل واژگان خاص، عبارات و سبک ارتباطی لازم برای انجام موفقیت آمیز مشاغل مختلف است. در انگلیسی تخصصی مشاغل، وضوح و دقت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سوء تفاهم می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود.

اهمیت یادگیری زبان تخصصی در مشاغل

علت اهمیت یادگیری زبان تخصصی در مشاغل مختلف را می‌توان در قالب موارد زیر خلاصه کرد:

  • توانایی برقراری ارتباطات جهانی: انگلیسی اغلب به عنوان زبان جهانی کسب‌وکارها شناخته می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی از انگلیسی به عنوان زبان اصلی خود برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. همین امر یادگیری زبان انگلیسی را برای متخصصان در سراسر جهان ضروری می‌کند. دانستن زبان انگلیسی مشاغل درها را به روی فرصت ها باز می‌کند. همچنین شما را قادر می‌سازد با افراد با فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.
  • کسب اعتبار حرفه‌ای: تسلط به زبان انگلیسی تخصصی مشاغل اعتبار حرفه‌ای افراد را افزایش می‌دهد. کارفرمایان برای افرادی که می‌توانند در ارتباطات شغلی بین‌المللی شرکت کنند ارزش زیادی قائل هستند.
  • پیشرفت شغلی: چه به دنبال شغل باشید و چه به دنبال پیشرفت شغلی، داشتن تسلط قوی به زبان انگلیسی مشاغل دارایی ارزشمندی است. در بسیاری از آگهی‌های شغلی، داوطلبان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. بنابراین برخورداری از این مهارت می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر متقاضیان متمایز شوید.

تفاوت آموزش زبان تخصصی مشاغل با زبان تخصصی تجارت

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تفاوت آموزش زبان تخصصی مشاغل با زبان تخصصی تجارت در چیست؟ در حالی که هر دو برای اهداف شغلی استفاده می‌شوند. انگلیسی تجاری به طور خاص بر مهارت های زبانی و ارتباطی مورد نیاز در دنیای تجارت تمرکز دارد. این شامل واژگان مربوط به امور مالی، بازاریابی، مذاکرات و موارد دیگر است. زبان انگلیسی تجارت عملی و هدف گرا است که برای تسهیل تراکنش ها و تعاملات طراحی شده است. از سوی دیگر، زبان انگلیسی مشاغل اصطلاح گسترده‌تری است که مهارت‌های زبانی مورد نیاز در حرفه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. بسته به رشته شما می‌تواند شامل زبان پزشکی، حقوقی، دانشگاهی یا مهندسی و فنی باشد. این زبان تخصصی‌تر از انگلیسی تجاری است و اغلب در یک حرفه یا صنعت خاص استفاده می‌شود.

ویژگی دوره های زبان ویژه مشاغل در آموزشگاه الف

معرفی دوره های آموزش زبان تخصصی ویژه مشاغل

معرفی دوره های آموزش زبان تخصصی ویژه مشاغل

در معرفی آموزش زبان تخصصی مشاغل در آموزشگاه الف باید بگوییم که این دوره‌ها برای مشاغل و حرفه‌های مختلف به صورت مجزا برگزار می‌شوند. در این دوره‌ها صفر تا صد اصطلاحات و واژگان کاربردی مشاغل و نحوه استفاده از آن‌ها تدریس می‌شود. بخش از دوره‌های معرفی آموزش زبان تخصصی ویژه مشاغل در آموزشگاه زبان الف عبارتند از:

زبان انگلیسی برای مهمانداران و کادر پرواز

حتما می‌دانید که لازم است کادر پرواز و مهمانداران هواپیما به زبان انگلیسی مورد استفاده در حرفه خود مسلط باشند. چرا که برقراری ارتباط در این حوزه به زبان انگلیسی انجام می‌شود. در دوره تخصصی زبان انگلیسی برای مهمانداران و کادر پرواز نحوه ی بیان هشدار و تذکر به مسافران و مکالمه‌های داخل کابین خلبان تدریس می‌شود. همچنین در این دوره‌ها به آموزش کلمات تخصصی مربوط به شرایط آب‌و‌هوایی و آموزش نحوه توضیح مشکلات پرواز به مسافران به زبان انگلیسی پرداخته می‌شود.

انگلیسی برای مهندسان

بسیاری از مهندسان باید به فراخور شغل خود با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. همچنین تحقیق درباره فیلدهای مختلف مهندسی به زبان انگلیسی انجام می‌شود. به همین دلیل شرکت در دوره آموزش زبان تخصصی مشاغل برای مهندسان یک ضرورت است. در این دوره کلیه اصطلاحات فنی مورد استفاده در فیلدهای مختلف مهندسی و همچنین نحوه برقراری ارتباط و مکاتبه حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

انگلیسی برای فعالان صنعت گردشگری

صنعت گردشگری بدون شک یکی از صنایعی است که بیشتر نیاز به یادگیری زبان انگلیسی در آن وجود دارد. چرا که راهنماهای تور، افراد شاغل در هتل‌ها و کارکنان شرکت‌های مسافرتی دائما با توریست‌های انگلیسی زبان در ارتباط هستند. در دوره زبان تخصصی گردشگری کلیه کلمات و اصطلاحات لازم برای چگونگی برقراری ارتباط با گردشگران آموزش داده می‌شود.

انگلیسی برای پرستاران

پرستاران زیادی سالانه نسبت به مهاجرت شغلی اقدام می‌کنند. شرکت در این دوره زبان تخصصی می‌تواند بهترین گزینه برای پرستارانی باشد که قصد مهاجرت شغلی را دارند. علاوه بر این، در بیمارستان‌های داخلی نیز افرادی با ملیت‌های مختلف برای ارائه خدمات مراجعه می‌کنند. پرستاران و افراد شاغل در بخش پذیرش بیمارستان‌ها می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها توانایی برقراری ارتباط خود با بیماران را بهبود بخشند.

انگلیسی برای پزشکان

دوره‌های زبان تخصصی پزشکی برای پزشکان و دانشجویان پزشکی می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. این دوره به خصوص برای پزشکانی که قصد شرکت در دوره‌ها تکمیلی یا مطالعه تخصص در یک کشور انگلیسی زبان را دارند توصیه می‌شود. همانطور که می‌دانید منابع علمی در رشته پزشکی اغلب به زبان انگلیسی هستند. بنابراین شرکت در این دوره و تقویت زبان تخصصی پزشکان می‌تواند در توسعه حرفه‌ای آن‌ها بسیار موثر باشد.

دوره های ترمیک بازرگانی و مشاغل

فرم درخواست شرکت در دوره

ثبت درخواست تعیین سطح

پس از ثبت درخواست خود مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نحوه و شرایط شرکت در تعیین سطح رو خدمتتون عرض خواهند کرد.