موسسه آموزشی الف

دسته بندی بلاگ

مطالب پر بازدید

منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

فهرست مطالب

انگلیسی زبان علم، هوانوردی، محاسبات، دیپلماسی و گردشگری و آموزش است. یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند بتوانید در معتبرترین کالج‌ها و دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. انگلیسی همچنین زبان دنیای تجارت است. بنابراین برخورداری از دانش انگلیسی شانس شما را برای به دست آوردن یک شغل خوب در کشور خود یا برای یافتن کار در خارج از کشور افزایش می‌دهد. زبان انگلیسی همچنین زبان ارتباطات بین المللی، رسانه‌ها و اینترنت است، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای معاشرت و سرگرمی و همچنین تحصیل و کار بسیار مهم است. به طور خلاصه یادگیری زبان انگلیسی در مورد باز کردن درها به روی فرصت‌های بی شمار رشد شخصی و حرفه‌ای است. همه افرادی که خواهان پیشرفت در زندگی حرفه‌ای خود هستند لازم است از تسلط نسبی به زبان انگلیسی برخوردار باشند. از آن جایی که یادگیری زبان انگلیسی متقاضیان زیادی دارد، منابع بیشماری نیز برای یادگیری این زبان وجود دارد. از این رو در این مقاله به معرفی بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.

منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی: کتاب ها

کتاب‌ها را می‌توان به عنوان یکی از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی قلمداد کرد. کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی به اشکال مختلفی عرضه می‌شوند – از کتاب‌های درسی و رمان گرفته تا کتاب‌های کار، که هر کدام مزایای منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند. چه در حال برداشتن اولین گام های خود برای یادگیری زبان انگلیسی باشید و چه در سطوح پیشرفته یادگیری، انتخاب کتاب مناسب بسیار مهم است. کتابی که با دقت انتخاب شده است، همراهی وفادار در سفر شما به سمت تسلط بر زبان انگلیسی می‌شود. کتاب خوب بینش هایی را در مورد مهارت‌های زبانی اساسی و نحوه استفاده از زبان انگلیسی به شما ارائه می‌کند. برخی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانند به عنوان بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از:

  • کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید – Barrons (از متوسط و پیشرفته): یادگیری لغات انگلیسی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای مسلط شدن به زبان انگلیسی انجام داد. برای این کار منابع زیادی وجود دارد که کتاب 1100 لغت یکی از بهترین آن‌هاست. این کتاب برای افرادی با سطوح متوسط و پیشرفته در زبان انگلیسی مناسب است.
  • کتاب‌های oxford word skills (مقدماتی تا متوسط): برای افراد مبتدی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی نموده‌اند استفاده از کتاب آکسفورد ورد اسکیلز می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.
  • کتاب English Grammar in use Cambridge(مقدماتی تا پیشرفته): یادگیری دستور زبان انگلیسی برای جمله سازی صحیح و توانایی انتقال منظور خود به دیگران یک ضرورت است. کتاب‌های گرامر این یوز بهترین منابع برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی هستند.
  • کتاب‌های inside reading (از مقدماتی تا پیشرفته): بهترین کتاب‌ها برای تسلط بر مهارت خواندن به زبان انگلیسی و درک مطلب، کتاب‌های اینساید ریدینگ هستند. این کتاب‌ها از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پوشش می‌دهند.

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی: منابع آنلاین

از جمله بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی امروزی می‌توان به منابع آنلاین اشاره کرد. برخی از بهترین منابع زبان انگلیسی به شکل آنلاین شامل موارد زیر هستند:

  • اپلیکیشن دولینگو: اپلیکیشن دولینگو را می‌توان به عنوان یکی از بهترین منابع زبان انگلیسی معرفی کرد. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند هر چهار مهارت زبان خود، یعنی مهارت شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را بهبود بخشید. این اپلیکیشن همچنین برای گسترش دامنه لغات و تمرین گرامر نیز مفید و کاربردی است. اپلیکیشن الیت لینگو یک اپلیکیشن رایگان است و همین موضوع باعث محبوبیت فراوان آن در سطح جهان گردیده است.
  • وب سایت british-council: وب سایت بریتیش کنسول را به می‌توان یکی از بهترین منابع خودآموز زبان انگلیسی قلمداد کرد. در این وب سایت می‌توان کلیه مهارت‌های زبان انگلیسی را تمرین کرد و میزان تسلط خود به این زبان را بهبود بخشید. اپلیکیشن بریتیش کنسول نیز به صورت رایگان در دسترس است. این اپلیکیشن یکی از بهترین منابعی است که می‎‌توانید به کمک آن مهارت شنیداری خود را بهبود ببخشید. پادکست‌های انگلیسی زبان برای سطح مبتدی تا پیشرفته زبان در این اپلیکیشن در دسترس قرار دارد.
  • وب سایت BBC Learning English: یکی از با سابقه‌ترین منابع آنلاین یادگیری زبان انگلیسی، وب سایت بی بی سی است. ابتکار آموزش زبان انگلیسی آن‌ها از سال 1943 در حال اجرا است و اکنون به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید در این وب سایت به دوره های کامل یادگیری انگلیسی دسترسی داشته باشید یا به طور خاص بر روی زمینه‌هایی تمرکز کنید که با آ‌ن‌ها مشکل دارید مانند گرامر، تلفظ یا واژگان. از طریق مقالات این وب سایت، پادکست‌ها و ویدیوهای آن، می‌توانید به یادگیری سرگرم کننده زبان انگلیسی ادامه دهید.
  • اپلیکیشن Busuu: اپلیکیشن باسو یکی دیگر از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی است. چیزی که Busuu  را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند این است که می‌توانید با انگلیسی زبانان بومی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید تا به بازخورد شخصی‌ دسترسی داشته باشید.  این بدان معناست که شما می‌توانید با کاربری از یک کشور انگلیسی زبان که می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند ارتباط برقرار کنید.
  • یوتیوب: یوتیوب یکی از بهترین منابع آنلاین برای یادگیری مهارت‌های مختلف، از جمله مهارت‌های زبان انگلیسی است. کانال‌های متعددی در یوتیوب وجود دارند که با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید سطح دانش زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید.
بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی: کلاس‌ های آموزشی

بسیاری از زبان آموزان و مدرسان زبان معتقدند که شرکت در کلاس‌های آموزشی بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی هستند. شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید. تمرین درک مطلب، خواندن و نوشتن، همراه با حمایت معلمان، به شما کمک می‌کند تا سرعت پیشرفت بیشتری داشته باشید. کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی همچنین با شما فرصت صحبت کردن و مکالمه واقعی به زبان انگلیسی را اهدا می‌کنند. در این کلاس‌ها مهارت‌های خواندن و نوشتن شما نیز با انجام تمرینات مرتبط و دریافت بازخورد فوری از معلم بهبود چشمگیری می‌یابد. کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به شکل خصوصی و گروهی برگزار می‌شوند. همچنین امکان شرکت در این کلاس‌ها به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد. کلاس‌های گروهی کم جمعیت حضوری نسبت به سایر کلاس‌ها مزایایی دارند. از جمله:

  • کلاس های گروهی انگلیسی تعاملی و سرگرم کننده است: کلاس‌های خصوصی یک به یک می‌تواند ترسناک و گاهی اوقات تکراری باشد زیرا فقط شما و معلم خصوصی هستید. با کلاس‌های گروهی انگلیسی شما در بین گروهی از زبان آموزان قرار می‌گیرید که بسیار تعاملی و سرگرم کننده است.
  • کلاس‌های گروهی انگلیسی فضای امنی برای آزمایش خود است: صحبت کردن به یک زبان جدید در مقابل دیگران دشوار است. کلاس‌های گروهی با ایجاد یک فضای امن که در آن همه با هم در حال یادگیری هستند، این ترس را از بین می‌برند. معلم و همکلاسی‌های شما همه می‌دانند که شما در حال یادگیری هستید، بنابراین اشتباه کردن هرگز یک مشکل نیست، بلکه بخش مهمی از فرآیند یادگیری است!
  • کلاس های گروهی زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که دوستان تازه‌ای پیدا کنید: با شرکت در کلاس‌های گروهی آموزش زبان انگلیسی دوستان تازه‌ای با اهداف مشترک پیدا می‌کنید که می‌توانند در یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کنند.

سخن آخر

اگر چه کلاس‌های آموزشی گروهی را می‌توان به عنوان بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرد، باید بگوییم که کیفیت کلاس‌های آموزشی شرط اصلی برای یادگیری عمیق و سریع است. موسسه زبان خارجه الف با هدف آموزش زبان انگلیسی با بهترین شیوه‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی گروهی می‌نماید. دوره‌های ترمیک این موسسه برای رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی و برگزار می‌شوند. در این دوره‌ها از بهترین و جدیدترین کتاب‌ها و سایر منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌شود. ظرفیت کلاس‌های آموزشی در موسسه الف حداکثر 12 نفر است. این محدودیت ظرفیت موجب حفظ کیفیت آموزش و یادگیری زبان آموزان سطوح مختلف می‌گردد. افراد در سنی و با هر سطحی از دانش زبان انگلیسی می‌توانند در دوره آموزشی مناسب خود در آموزشگاه الف شرکت کنند.

 

سوالات متداول

  1. چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

زیرا زبان انگلیسی زبان تحصیل، کار و حتی سرگرمی است. برای رشد حرفه‌ای یادگیری این زبان یک ضرورت تلقی می‌شود.

  1. بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

کتاب‌ها، منابع آنلاین و کلاس‌های آموزشی بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌روند.

  1. مزیت شرکت در کلاس های آموزش زبان انگلیسی چیست؟

پیدا کردن دوستان هم مسیر در یادگیری زبان انگلیسی، از بین رفتن ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی و تعاملی و سرگرم کننده بودن مهم‌ترین مزایای شرکت در کلاس های آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

  1. بهترین کلاس های آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

کلاس های گروهی کم جمعیت حضوری نسبت به کلاس‌های خصوصی و آنلاین ارجحیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت درخواست تعیین سطح

پس از ثبت درخواست خود مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و نحوه و شرایط شرکت در تعیین سطح رو خدمتتون عرض خواهند کرد.